När genusideologi går före vetenskap | Sverigedemokraterna i Svedala

När genusideologi går före vetenskap

I dessa dagar, då man inte vet om man får säga pepparkaka, känns det befriande att få läsa följande:

Krönika av Olof G. Hedengren i Realtid.se – Finansbranschens ledande affärstidning

Precis som fullt normala människor i alla tider kunnat konstatera är män och kvinnor olika i ett antal fundamentala avseenden. Att försöka torka bort detta faktum med nya ord (hen), könsneutrala leksaker på dagis eller destruktion av gamla sagor (Hedenhös, Tintin med flera) är endast ytterligare ett uttryck för genussektens världsfrånvändhet, infantilitet och skadliga inflytande.

Internationellt (bl.a. australiensisk TV) ser man med roat överseende på Sveriges könsneutrala dagisskolor. Vårt land har blivit till ett åtlöje, ett slags driftkucku, och våra politiker avbildas med dumstrutar på huvudet. ”

”Den 11 december håller Genusvetenskapliga institutet vid Lunds universitet ett queerseminarium under ledning av Malena Gustafsson på temat: ”Från sexualitet till fittaktivism – reflektioner kring njutningens rörelser”.

I Lund tvingas också ett antal institutioner genomgå ”genuscertifiering”. En trött, men i övrigt till synes fullt normal, professor suckade i en debatt tungt och undrade om det inte vore mer välfunnet att om möjligt försöka certifiera hela universitetets rent vetenskapliga standard.

Motsvarande hokus pokus förekommer på en rad svenska universitet och högskolor såsom i Stockholm, Karlstad, Umeå, Göteborg och Linköping.

I Norge har man beslutat att kraftigt dra ned de statliga bidragen till denna typ av pseudovetenskap. Vi borde följa broderlandets exempel. Men här tävlar politikerna i stället om att bekänna sig till feminism och då får vi anta att de menar i den form som genussekten gett begreppet.

Hur länge kan utbildningsministern huka i bänken?”

Läs hela krönikan här